آتش ستیزان(ایمنی وآتش نشانی)

ایمنی ،آتش نشانی وخاطرات

آتش ستیزان(ایمنی وآتش نشانی)

ایمنی ،آتش نشانی وخاطرات

باز هم قاتل خاموش قربانی می گیرد مواظب باشید

فصل سرما شروع شده و نادیده گرفتن نکات ایمنی می تواند حوادث ناگواری را رقم بزند /منواکسید کربن (قاتل خاموش )یکی از خطرات جدی در فصل سرما را رقم می زند :به دو مورد ذیل توجه کنید،دو حادثه ای که در دو روز گذشته در تهران رخ داده و می توانسته بسیار جبران ناپذیر باشد

قاتل خاموش حادثه آفرید
image
بی توجهی به اصول ایمنی و استفاده نادرست از بخاری در هیئت عزاداری دو جوان را در غرب تهران مسموم و روانه بیمارستان کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، صبح امروز با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 77 را به فلکه صادقیه، خیابان گلناز جنوبی اعزام کرد.
نادر رحمان زاده رئیس ایستگاه 77 در این باره گفت: در ضلع جنوبی خیابان گلناز، هیئتی با استفاده از داربست به مساحت تقریبا 200 متر مربع ایجاد شده بود که برای گرمایش آن نیز از بخاری بزرگ گازی بدون دودکش استفاده شده بود.
وی افزود: دو جوان 18 و 17 ساله شب را در داخل هیئت سپری کرده و بر اثر استشمام گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شده و حال مساعدی نداشتند که آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل، دو جوان را به بیرون از هیئت و هوای آزاد انتقال دادند.
رحمان زاده خاطرنشان کرد: دو جوان به سرعت توسط خودروهای شخصی به بیمارستان منتقل شدند.
گفتنی است، آتش نشانان پس از دادن تذکرات ایمنی نسبت به نصب ایمن بخاری و ایمن سازی سیم کشی هیئت به ماموریت خود پایان دادند.

 
نجات یک خانواده از چنگال قاتل خاموش
image
با حضور به موقع ناجیان 125 سه نفر از اعضای یک خانواده که بر اثر استنشاق گاز مونواکسیدکربن در آستانه مرگ بودند نجات یافتند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، در پی تماس همسایگان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 و اطلاع رسانی درباره حادثه گازگرفتگی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 53: 11 دقیقه امروز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 38 و نجات 5 را به شهرک ولیعصر، خیابان پژاند اعزام کرد.
بر اساس این گزارش، در طبقه دوم یک ساختمان 4 طبقه مسکونی سه نفر از اعضای یک خانواده بنام های (فاطمه- م) 51 ساله، (ویدا –ن) 26 ساله و (ارغوان- ن) 6ساله بر اثر گاز گرفتگی در خطر مرگ قرار گرفته بودند که آتش نشانان بی درنگ وارد منزل شده و با انجام کمک های اولیه آنها را از مرگ نجات دادند.
گفتنی است، نیروهای عملیات پس از تحویل مصدومین به عوامل اورژانس و و ارائه تذکرات ایمنی لازم به دیگر ساکنان ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.
کارشناسان آتش نشانی با توجه به نزدیک شدن فصل سرما به شهروندان توصیه می کنند همواره برای گرم کردن محیط خانه و محل کار وسایل گرمازای استاندارد را انتخاب کرده و برای نصب بخاری و آبگرمکن از دودکش های استاندارد استفاده نمایند و در صورت نیاز به نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی مراجعه کنن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد